Έχεις Μήνυμα… (29 Νοεμβρίου 2016)

«Αύτη έστιν η πίστις ημών η νικήσασα τον κόσμον»

Κύλησαν τα χρόνια. Κανένα νέο για τον πατέρα. Πέρασε μισός αιώνας από τότε που χάθηκε ο πατέρας μου. Πενήντα ολόκληρα χρόνια αναμονής. Τότε μάθαμε την αλήθεια: τον είχαν εκτελέσει λίγες μέρες μετά από την σύλληψή του. Κατάφερα να μάθω αρκετά πράγματα για τις τελευταίες του μέρες, για τις φρικτές στιγμές που έζησε λίγο πριν την εκτέλεση. Ο πατέρας μου και οι άλλοι μάρτυρες κληρικοί εκτελέστηκαν στο Μπούτοβο, στο σκοπευτήριο – πολύγωνο της N.K.V.D. Εκεί, σ΄αυτό τον ομαδικό τάφο βρίσκεται ο πατέρας μου μαζί με 25.000 ακόμη επισκόπους, ιερείς, διακόνους, μοναχούς και λαϊκούς, που το «έγκλημά τους» ήταν ότι πίστευαν στον Θεό! […]

Τα πόδια μου ακουμπούσαν στο μαλακό χώμα, που φαινόταν ν΄αναπνέει. Τώρα πλέον ο τάφος του πατέρα μου υπάρχει. Έτσι μπορούμε να πηγαίνουμε στο Μπούτοβο, να τον μνημονεύουμε στο μικρό εκκλησάκι και βλέποντας τον τόπο να τον ψάχνεις νοερά.

Κάποια μέρα στο Μπούτοβο μαζεύτηκαν οι συγγενείς και οι φίλοι των εκτελεσθέντων. Ο προϊστάμενος του ναού μάς κάλεσε στην τράπεζα. Μάς κέρασαν τσάϊ  και πιροσκί. Καθένας ήθελε να πει κάτι δικό του στον εφημέριο του ναού. Κάτι είπα κι εγώ. Συγκινήθηκα. Κάποια γυναίκα που καθόταν στο τραπέζι δίπλα μου, μού είπε πολύ σιγά, ότι μπορώ να επισκεφτώ τον ναό του πατέρα μου. […]

Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε, πόσο περήφανοι όταν σκεπτόμαστε ότι οι ιερείς που εκτελέστηκαν, λειτουργούσαν εδώ. Τώρα βλέπουν αυτό το πανηγύρι από ψηλά και χαίρονται, διότι αυτή η πίστη που κράτησαν όχι μόνο άντεξε σ΄αυτούς τους σατανικούς διωγμούς, σ΄αυτόν τον αιματηρό πόλεμο, αλλά στερεώθηκε. Και ύστερα από την τραγωδία που κράτησε τόσα χρόνια, έγινε ακόμη πιο ισχυρή. Χαίρονται οι μάρτυρες πλέον, γιατί ήλθε η νέα γενιά των μορφωμένων και καλλιεργημένων ιερέων, που αναστηλώνουν τους ναούς της Ρωσίας και ανακαινίζουν τους έμψυχους ναούς των ανθρώπων.

Υπάρχει μία παροιμία που λέει ότι ο άνθρωπος έζησε σωστά στη γη, αν έχτισε ένα σπίτι, φύτεψε ένα δέντρο, μεγάλωσε ένα παιδί και άφησε ένα μαθητή. Ναι, αυτός είναι ο ιερέα μας. Αναστηλώνει τον οίκο του Θεού-, τον ποτίζει με τον πνευματιό του λόγο και τις προσευχές, δημιουργεί όχι μόνον ένα παιδί, αλλά την οικογένεια του Θεού με πλήθος παιδιών και μαθητών. Και όλο αυτό το έργο θα το συνεχίσουν τα δικά του πνευματικά παιδιά.

Δόξα στο Θεό για όλα!

Γεωργίου Π. Ανσίμωφ

«Εχθρός του λαού – Η σταυρική πορεία του Αγίου Νεομάρτυρα π. Παύλου Ανσίμωφ»