Έχεις Μήνυμα… (8 Ιουλίου 2016)

«Ο τελευταίος γιος Βαλεντίνος ήταν ένας ταλαντούχος άνθρωπος και δούλεψε πάνω από δέκα χρόνια με τον ακαδημαϊκό Φιλάτωφ. Όταν γνωρίστηκα με τον Βαλεντίνο και θελήσαμε να προχωρήσουμε, ο Βελεντίνος, ρώτησε τον πατέρα του: «Γνώρισα μια καλή κοπέλα, αλλά είναι άθεη!». Περίμενα ότι θα ήταν αρνητικός, αλλά και η απάντησή του με εξέπληξε. «Αν την θέλεις και την αγαπάς, ναι, να την παντρευτείς». Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η στάση του. Εγώ τότε ήμουνα μέλος της κομσομόλ, άθεη και ξαφνικά βρέθηκα σε τέτοια οικογένεια. Θεέ μου, δεν ήξερα τίποτε από θρησκεία. Δεν ήξερα τι να κάνω και τότε εξομολογήθηκα στον παππού. Του είπα ότι είμαι άθεη. Αυτός με άκουσε και μου είπε: «Μην ανησυχείς, δεν μπορεί να πιστεύει κανείς με το ζόρι. Ελπίζω κάποτε να βρεις την πίστη».

Με συγκλόνισε η στάση του. Ήταν ένας υπέροχος άνθρωπος με ευρύ πνεύμα. Ναι, εγώ μεγάλωσα μέσα στην αντιθρησκευτική προπαγάνδα και στην αθεΐα. Δεν είχα σχέση με την εκκλησία. Όμως η μορφή του πάντα με προβλημάτιζε. Και βέβαια τον εκτιμούσα βαθύτατα.

Με τον Βαλεντίνο παντρευτήκαμε το Σάββατο 21 Ιουνίου 1941. Την άλλη μέρα ξεκινούσε ο πόλεμος!».

Άννας Βασίλιεβνα (συζύγου του μικρότερου γιου του Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας)

«Αγάπησα το Μαρτύριο»