Έχεις Μήνυμα… (4 Ιουlίου 2016)

Γράμμα του Β. Φιλάτωφ* προς τον Άγιο Λουκά Αρχιεπίσκοπο Κριμαίας

«Σεβασμιώτατε,

Μου δώσατε πολλή χαρά με το γράμμα σας. Όπως πάντα συμβαίνει με τα γράμματά σας, και μ΄αυτό το γράμμα ένιωσα τη ζεστασιά και την αγάπη σας προς εμένα.

Πολλές φορές με απασχόλησε το ζήτημα γιατί η ζωή μου έχει τόση μεγάλη διάρκεια. Ασφαλώς θα πρέπει ακόμη να εργαστώ  στη γη είτε πάνω στην επιστήμη, είτε πάνω στον εαυτό μου. Μάλλον πιο άμεσα με αφορά το δεύτερο. Όμως αυτό είναι για μένα πιο δύσκολο απ΄ ό,τι είναι η επιστήμη. Την ψυχική μου κατάσταση μπορεί να την χαρακτηρίσει κανείς με τα λόγια: «Πιστεύω, Κύριε, βοήθει μου τη απιστία» (Μαρκ. 9,24).

Κι εγώ δεν τα καταφέρνω να αλλάξω τον εαυτό μου, το γήινο σώμα μου. Ακόμη και σ΄αυτή την ηλικία δοκιμάζεται από πειρασμούς και αμαρτωλές επιθυμίες. Σ΄ αυτό οφείλεται και το ανικανοποίητο που νιώθω με τον εαυτό μου. Συχνά ζητώ από τον Κύριο τη θεραπεία, αλλά θλίβομαι γιατί επιστρέφω στις παλιές συνήθειες. Την επιστημονική μου δραστηριότητα τη συνεχίζω. Όμως θα με σώσει η επιστήμη αν δεν καθαρίσω την ψυχή μου;

Β. Φιλάτωφ»

Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας

«Αγάπησα το Μαρτύριο»

* Βίκτωρ Φιλάτωφ (1875-1956): πρωτοπόρος χειρουργός οφθαλμολογίας, καθηγητής Ιατρικής και Ακαδημαϊκός της Σοβιετικής Ενωσης και κρυφό πνευματικό παιδί του Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας του Ιατρού.